maandag 30 augustus 2010

Cascade de Dharamsala

Hello again!
Blijkbaar is de moesson toch nog niet voorbij, waardoor we niet echt erg veel hebben gedaan.
Gisteren hebben we nog een beetje door de straatjes van Dharamsala gekuierd en nog een tempel ontdekt. Aan de buitenkant van de tempel hangen allemaal rollen, en je moet met de klok mee rond de tempel lopen en die rollen ronddraaien. Ik neem aan dat op die rollen gebedjes staan.  Mooi om te zien, daar niet van. Een mooie uitdaging hier zou zijn het traject tegenwijzersin af te leggen.
WE kwamen terecht op een klein marktplein en wilden even richting St John's Church gaan, tot we lazen dat dit enkel een attractie was voor de toeristische monniken die nog maar zelden een kerk hebben gezien. We trokken terug naar het hotel, maar niet zonder eerst nog een frisse Indische pint - Kingfisher beer - mee te nemen. Terwijl we ons pintje slurpten en een boekje lazen, besloot ik een typische aero... massage te nemen. Dit deed geweldig goed aan de rug en smaakte naar meer. De man wist immers zonder hulp de gevoelige plekken bloot te leggen. Ik besloot morgen opnieuw een afspraak in te plannen en raadde Annelies er ook eentje aan.
Even later trokken we de stad in om iets te gaan eten. Het werd iets Tibetaans. We werden verplicht met stokjes te eten en dat bleek ook de ideale manier te zijn om ervoor te zorgen dat mijn eten niet binnen de 5 min naar binnen was gespeeld. Terwijl ons eten bereid werd, viel de elektriciteit in heel Dharamsala even uit, waardoor ik niet geheel zeker was of ik nu schaap of iets anders aan het eten was.
Na het eten gingen we naar een bar waar alcohol geserveerd werd. Door de drukte moesten we de tafel delen met twee kerels uit Mumbay. Zij bleken te casten voor grote Bollywoodproducties en waren redelijke yuppies. Aangenaam gezelschap, daar niet van. Het enige spijtige is dat die Indiers een geheel eigen interpretatie van het Engels hebben dat maar moeilijk te verstaan is, zeker in een druk cafe. Toen ze vertrokken werden we uitgenodigd om 's anderendaags mee naar een casting in een Tibetaanse school te gaan. Verleidelijk, maar ze vertrokken om 08.00 en het blijft ook wel vakantie.  We besloten om nog ne letste te drinken en kwamen in contact met twee Duitse jongens die met hun moeder op conge waren. Amusante knapen waar we straks nog ene mee gaan drinken. Hun moeder hadden ze in het hotel gelaten, gezien een van de huisregels van het hotel was; Women are not allowed to be entertained after 9 pm.
Na 3 kingfishers - 650 ml each! - vertrokken we door de donkere straatjes richting hotel.

De volgende morgen, na het ontbijt van havermoutpap en banaan trokken we naar een gatlelijke tempel. Het enige interessante dat ik hierover kan meedelen is dat men het marmer aan het polieren was, en die jongens deden dat goed. (Ze mochten zelfs met hun schoenen de tempel in)
Dan trokken we verder naar de waterval boven op de berg. Prachtig en rustgevend zicht. http://4ic.be/ry Aangenaam te vertoeven. Bij terugkeer boekten we twee bustickets om morgenavond 21.00 richting Manali af te zakken. Daar hebben we afgesproken met een Belgisch meisje dat een reisbureau en guesthouse in Indie uitbaat. We blijven bij haar slapen, en zij gaat ons verder op weg helpen bij de rest van onze reis door Rajastan. Eerst gaan we echter met haar een trektocht van 1 of 2 dagen door de bergen maken.
Om deze weinig spannende dag af te sluiten, kropen we de massagetafel op en lieten we ons eens onder handen nemen door Ravinder.
Ondertussen is achter mij de straat veranderd in een kolkende waterval, en hoop ik heelhuids terug te raken in het hotel.
Graag tot volgende keer met hopelijk wat spannender avonturen.

Shanti Shanti
Simon & Annelies

1 opmerking:

  1. Ik ga er maar vanuit dat de boodschap over de kolkende watermassa enkel tot doel heeft mijn moederhart met angst op te zadelen. In het andere geval hoop ik dat jullie zwemcapaciteiten nog zo goed zijn als indertijd.

    ik ben ook erg blij dat ik volgende week in Frankrijk in een hotel gelogeerd zal zijn, want daar mogen moeders ook na 9p.m. de straat op. Misschien moeten we binnen Europa de rollen eens omkeren en de min dertigers vanaf 9p.m. in huis houden. Es kijken wat dat zoal geeft

    BeantwoordenVerwijderen